Odkryj wyposażenie nowego Hyundaia IONIQ Plug-in.
Nikt nie powiedział, że obniżenie emisji spalin musi być nudne. Nowy IONIQ Hybrid to zwycięskie połączenie przestrzeni, stylu i wyrafinowania oraz systemów wspomagania kierowcy i najnowocześniejszej technologii.
Łączność
Nowy IONIQ Plug-in ma wszystko, czego trzeba, by uczynić jazdę mniej stresującą i zawsze szybciej dotrzeć do celu. Pięcioletnia, bezpłatna subskrypcja usług Hyundai LIVE oferowana z systemem AVN 10,25”. Dostęp do aktualnych informacji o stacjach benzynowych i cenach paliwa, ruchu drogowym, pogodzie i ciekawych miejscach (POI), a także o dostępności miejsc parkingowych oraz lokalizacji salonów Hyundai – a nawet ostrzeżeń przed fotoradarami.
Coraz większy ruch drogowy prowadzi do występowania korków na drogach. Dlatego Hyundai proponuje informacje o uchu drogowym w czasie rzeczywistym, które pozwalają wybrać optymalną trasę w zależności od warunków.
Szybko znajdź stację oferującą paliwo w przystępnej cenie – ciągle aktualizowana baza danych zawiera informacje o cenach paliw i lokalizacji stacji – wystarczy dotknąć ekranu, by wybrać najlepszą stacją w okolicy. Można też uzyskać dodatkowe informacje, takie jak godziny otwarcia czy typy płatności.
Pełna usługa ostrzegająca zarówno o stacjonarnych, jak i mobilnych fotoradarach. Dzięki czemu możesz skupić się na bezpiecznej, pewnej i relaksującej jeździe.
Szybciej znajdziesz miejsce parkingowe. Funkcja informacji o parkowaniu pomagają znaleźć i porównać opcje parkowania w garażach i na parkingach, a także miejsca parkingowe na ulicy. Informacje są aktualizowane na żywo i obejmują: dostępność i lokalizację miejsc parkingowych, koszty, godziny otwarcia, ograniczenia rozmiarów pojazdu itp.
Przed wyruszeniem w trasę warto wiedzieć, jaka pogoda czeka nas po drodze. Dzięki temu możesz na bieżąco śledzić pogodę w obecnym położeniu, miejscu docelowym i ulubionych miastach.
Wyszukiwanie charakterystycznych miejsc, adresów lub kombinacji obu kryteriów nigdy nie było łatwiejsze. Dzięki funkcji rozpoznawania tekstu szybko i znajdziesz każde miejsce.
Ładowanie
Hyundai IONIQ Plug-in oferuje kilka możliwości ładowania – można nawet nie ładować go wcale. W zależności od gniazdka elektrycznego w domu lub rodzaju publicznej stacji ładowania, do której masz dostęp, IONIQ Plug-in oferuje różne możliwości i typy wtyczek do ładowania.
Osiągi
Hyundai IONIQ Plug-in ma zasilany akumulatorowo silnik elektryczny o mocy 44,5 KW współpracujący ze specjalnie skalibrowanym silnikiem benzynowym 1.6 GDI z bezpośrednim wtryskiem. Ten tandem silników razem zapewnia łączną moc 141 KM i moment obrotowy 265 Nm.
Zależnie od warunków jazdy nowy IONIQ Plug-in niezauważalnie przełącza napęd między silnikiem benzynowym i elektrycznym. System rekuperacji ładuje akumulator wykorzystując silnik elektryczny do hamowania. Energia zmagazynowana w akumulatorze może zasilać silnik elektryczny podczas przyspieszania, jazdy pod górę lub z małą prędkością.
Podczas uruchomienia pojazdu oraz jazdy z niską prędkością, akumulator zasila silnik elektryczny.
Silnik benzynowy i elektryczny współpracują ze sobą, aby zwiększyć przyspieszenie i zminimalizować zużycie paliwa.
Podczas jednostajnej prędkości moc jest dostarczana przez silnik benzynowy lub elektryczny, w zależności od tego, co w danej sytuacji jest bardziej efektywne.
System odzyskiwania energii z hamowania ładuje baterię podczas pracy silnika elektrycznego, co powoduje zwolnienie prędkości pojazdu. Podczas hamowania oraz jazdy w dół, energia generowana przez silnik elektryczny ładuje akumulator.
Niskie zużycie paliwa i poziom emisji CO2 nowego Hyundaia IONIQ Plug-in uzyskano dzięki zastosowaniu systemu wspomagania ekologicznej jazdy (ECO-DAS). Po wprowadzeniu trasy do systemu nawigacyjnego system Predictive Energy Management analizuje trasę, wykorzystując dane topograficzne, aby określić optymalną mieszankę mocy z silnika elektrycznego i spalinowego. Funkcja Coasting Guide informuje kierowcę o sytuacji drogowej, w której należy zwolnić, aby obniżyć zużycie paliwa.
Jeśli na trasie występuje wzniesienie, a stan naładowania akumulatora jest niski, to IONIQ Plug-in zwiększa obroty silnika, aby szybko podładować akumulator przed podjazdem pod górę. Dzięki temu silnik elektryczny może wspomagać silnik spalinowy podczas podjazdów – co przyczynia się do obniżenia zużycia paliwa.
Jeśli akumulator jest w dostatecznym stopniu naładowany, IONIQ Plug-in zwiększa wykorzystanie silnika elektrycznego przed zjazdem, aby obniżyć zużycie paliwa. Energia elektryczna jest odzyskiwania podczas hamowania przy zjeżdżaniu w dół.
Ta funkcja analizuje informacje o trasie z systemu nawigacji, aby powiadamiać kierowcę o sytuacjach wymagających zmniejszenia prędkości. Może to być zmiana kierunku lub zjazd z autostrady. Symbol na wyświetlaczu i sygnał dźwiękowy informują, że należy zdjąć nogę z gazu. Służy to dalszemu obniżeniu paliwa dzięki wykorzystaniu silnika elektrycznego i minimalizowaniu wykorzystania hamulców.
Bezpieczeństwo
Nowy Hyundai IONIQ Plug-in jest wyposażony w najnowocześniejszy zaawansowany system wspomagania kierowcy, Hyundai SmartSense, dzięki czemu przoduje w segmencie najnowszych technologii i gwarantuje jeszcze więcej bezpieczeństwa i spokoju.
Zwiększa bezpieczeństwo i komfort podróży, utrzymując ustaloną odległość do poprzedzającego pojazdu, automatycznie przyspieszając i hamując zależnie od sytuacji na drodze. W ruchu miejskim SCC utrzymuje ustaloną odległość, w razie potrzeby zatrzymuje pojazd i wyłącza silnik. Po wykryciu ruchu z przodu system uruchamia silnik, ale ruszenie z miejsca wymaga lekkiego naciśnięcia pedału przyspieszenia.
FCA to aktywny system bezpieczeństwa, który ostrzega kierowcę przed zagrożeniem, a w razie konieczności hamuje. Wykorzystujący radar przedni i kamery system FCA działa w trzech fazach. Najpierw ostrzega kierowcę wizualnie i dźwiękowo, a pomaga skutecznie dozując siłę hamowania zależnie od poziomu zagrożenia i maksymalnie ją zwiększając tuż przed kolizją, aby uniknąć zderzenia lub zminimalizować jego skutki. System uaktywnia się w przypadku wykrycia przed samochodem pojazdu, pieszego lub rowerzysty podczas jazdy z prędkością powyżej 8 km/h.
System monitorowania martwego pola (BCW) z asystentem pasa ruchu monitoruje obszar z tyłu pojazdu, także przy użyciu radaru. W razie wykrycia innego pojazdu zapalają się lampki ostrzegawcze w zewnętrznych lusterkach. Jeśli kierowca włączy wtedy kierunkowskaz sygnalizując zmianę pasa ruchu, emitowany jest sygnał akustyczny.
Wykorzystujący czujniki radarowe system RCCW zmniejsza ryzyko zderzenia z innym pojazdem podczas wyjeżdżania tyłem z miejsc o ograniczonej widoczności. RCCW monitoruje przy użyciu radaru obszar w promieniu 180 stopni za samochodem i ostrzega kierowcę wizualnie i dźwiękowo o nadjeżdżających pojazdach.
Nowy Hyundai IONIQ Plug-in jest wyposażony w system utrzymania auta pośrodku pasa ruchu (LFA). Podczas jazdy z prędkością do 150 km/h system pomaga kierowcy w utrzymywaniu samochodu pośrodku zajmowanego pasa ruchu na autostradzie i w mieście
System LKA obserwuje linie boczne na drodze za pomocą przedniej kamery. W przypadku niezamierzonego opuszczenia pasa, ostrzega kierowcę, a w razie potrzeby dokonuje korekty toru jazdy, aby zapobiec wypadkowi.
Wygoda
Funkcja rozpoznaje znaki ograniczenia prędkości na podstawie obrazu z przedniej kamery i informacji z systemu nawigacyjnego oraz wyświetla ograniczenia prędkości i zakaz wyprzedzania w czasie rzeczywistym. Informacje są wyświetlane zarówno na wyświetlaczu systemu nawigacyjnego, jak i na zestawie wskaźników.
Bezstresowo ładuj smartfona. Umieszczona w środkowej konsoli, bezprzewodowa płytka ładująca umożliwia łatwe ładowanie smartfona z obsługą Qi bez podłączania kabli.
Korzystaj z luksusu fotela kierowcy z ośmiostopniową regulacją elektryczną z dwupunktowym podparciem lędźwiowym. Dostępne są również siedzenia podgrzewane i wentylowane. Z tyłu standardem jest kanapa dzielona w proporcji 60:40, a podgrzewanie siedzeń jest opcjonalne. Opcjonalne fotele z pamięcią ustawień zapamiętuję ustawienie fotela kierowcy i pasażera. Wystarczy nacisnąć przycisk, by automatycznie dopasować ustawienia jazdy.
Ciepłe dłonie w chłodne dni. Na podgrzewanej kierownicy o kształcie litery D z ramionami ozdobionymi srebrnymi akcentami, znajdują się ergonomicznie rozmieszczone elementy sterujące, dzięki czemu podczas jazdy można pozostać w kontakcie i bezpiecznie obsługiwać ważne systemy pojazdu.
Sterowanie jednym palcem. Elektryczny hamulec postojowy włącza się i wyłącza jednym naciśnięciem przycisku.
Widoczność w lusterku wstecznym jest czasami ograniczona. Widok mogą zasłaniać pasażerowie siedzący z tyłu, przez co kierowca nie widzi dokładnie, co dzieje się za samochodem. Nowy system DRM wykorzystuje kamerę, która pokazuje wyraźny obraz sytuacji za pojazdem – dzięki czemu jazda jest przyjemniejsza i bezpieczniejsza.
IONIQ Hybrid automatycznie wzywa pomoc w razie wypadku, podczas którego zostały zdetonowane poduszki powietrzne. Można również nacisnąć przycisk SOS, aby wezwać pomoc w sytuacjach awaryjnych przez 24 godziny na dobę.